Jak jídlem podpořit poúrazovou rekonvalescenci
Autor: Lída P. | Publikováno: 23.01.2017 | Rubrika: ZDRAVÍ
Ilustrace
V zimním období se nemálo lidí snaží více dbát o své zdraví. Je to rovněž čas, kdy mají fyzioterapeuti nejvíce práce. Při úrazu může energetická potřeba vzrůst dokonce o 15 až 50 procent oproti normálu v závislosti na jeho závažnosti.

V zimním období se nemálo lidí snaží více dbát o své zdraví. Je to rovněž čas, kdy mají fyzioterapeuti nejvíce práce.

Při úrazu může energetická potřeba vzrůst dokonce o 15 až 50 procent oproti normálu v závislosti na jeho závažnosti.

Složení konzumovaných potravin může urychlit rekonvalescenci. Pokud hrozí nebezpečí ztráty svalové hmoty z důvodu omezeného pohybu, je dobré zvýšit příjem bílkovin a zdravých tuků. Lze např. vajíčka, tuňáka, ořechy a tvaroh rozdělit do čtyřech stejných porcí během dne.

Důležitou roli při zotavování hrají rovněž vitamín C a vitamín D . Jejich nedostatek může značně prodloužit dobu uzdravování.

V dietě by neměly chybět ovoce a zelenina, červené maso, játra nebo vajíčka.

Při rekonvalescenci by se lidé měli zdržet pití alkoholu, který zpomaluje hojení ran a může při nedostatku pohybu přispívat k rychlejší ztrátě svalové hmoty.

 

Zdroj: iflscience.com