Stojí za to nahradit bílou rýži tzv. hnědou rýží?

Autor: Andrea | Publikováno: 28.8.2017 | Rubrika: CO JÍME
Ilustrace

Hnědá rýže (známá také jako přírodní, natural, pololoupaná atp.) je zdravější nežli obvyklá bílá rýže. Hnědá rýže díky neporušené vnější vrstvě obsahuje větší množství vlákniny, minerálů a vitamín.

Výzkum ukázal, že hnědá rýže je bohatá na kyselinu fytovou, vlákninu a důležité polyfenoly. Hnědá rýže dále přispívá ke zdraví kostí, a to díky hořčíku a vápníku.

Konzumace hnědé rýže může zabránit výskytu embolie, jelikož se tímto do diety začleňuje selen, který podporuje činnost srdce a snižuje výskyt takových rizik, jako jsou vysoký krevní tlak nebo kardiovaskulární onemocnění.

Díky velkému obsahu vlákniny reguluje hnědá rýže činnost střev, čímž usnadňuje trávení. V hnědé rýži najdeme rovněž mangan a fosfor, které pomáhají při syntéze tuků a zabraňují obezitě. Vysoký obsah vlákniny v hnědé rýži prodlužuje také pocit sytosti.

Olej, který je přítomen v hnědé rýži, je schopen do značné míry snížit míru cholesterolu LDL.

Celozrnné produkty jako hnědá rýže, které mají vysoký obsah vlákniny, mohou zabraňovat vzniku žlučových kamenů. Výzkum zveřejněný v American Journal of Gastroenterology ukazuje, že u žen, které konzumují více vlákniny, se snižuje riziko vzniku žlučových kamenů o třináct procent.

 

Zdroj: food.ndtv.com

Klíčová slova: zdraví
8913 čtenářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení

Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Průzkum
Žádné aktivní ankety nebyly nalezeny