Vědci: Yellowstonská erupce - sbohem, Spojené státy! Následky výbuchu budou horší než jaderná válka.

Autor: AC24.cz | Publikováno: 9.1.2016 | Rubrika: NÁZORY A PŘÍBĚHY
Ilustrace

Výzkumníci z European Science Foundation nevylučují, že se Yellowstonský supervulkán může probudit, což bude mít za následek zničení téměř celého západu Spojených států, informoval deník Daily Express.

...

Podle vědců Země vstoupila do „období sopek", a pravděpodobnost erupce Yellowstonského obra je 10%. Vulkanologové nejsou schopni předpovědět přesný čas erupce, upozorňují nicméně, že by se to mohlo stát v příštích 70 letech. Přičemž neexistují žádné pohotovostní plány pro tento případ.

Yellowstonská sopka se nachází ve stejnojmenném národním parku na území amerického státu Wyoming o rozloze 55 na 72 kilometrů. Odborníci ji považují za nejnebezpečnější sopku na světě, protože důsledky její erupce mohou být pro planetu katastrofální, a bude horší, než globální oteplování, pád několika asteroidů, jaderná válka a velké zemětřesení. Navíc nejde jen o Yellowston, ale také o Vesuv v Itálii a Popocatepetl u Mexico City.

„Vzhledem k jejich dalekosáhlým dopadům na klima, bezpečnost potravin, dopravu a dodavatelské řetězce, mají tyto události potenciál vyvolat celosvětovou katastrofu,“ upozorňují vědci. Mohu vést k drastickým problémům v potravinách a zásobování vodou, hladomorům a nemocem, které byly na denním pořádku po erupci Lucky 1783 a tambory v roce 1815. Přičemž následky erupce sopky Yellowstone budou mnohem horší.

„Náklady na reakci a vůbec schopnost reagovat na tyto události je mimo finanční a politické možností kterékoli jednotlivé země," dodávají fatalisticky.

Zdroj: prvnizpravy.czexpress.co.uk

převzato z ac24.cz

Klíčová slova: USA  | klima
9257 čtenářů |
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení:

Zde můžete nastavit své hodnocení

Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Čtěte také

Nezdravi.cz

Co je podstatou stárnutí? Je to cílená autodestrukce? Proč se to vyvinulo? Jak ho zpomalit, anti-aging? Tímto si můžete prodloužit životVeganka tvrdí, vejce jsou pro vaše zdraví horší než kouření. Takto to prý zjistilaMilióny obětí podvodu s cholesterolem. Vejce a tučná jídla potřebujeme! Impotence a infarkty v důsledku "zdravé výživy? Kudy z toho? Nespoléhejme na vědce, ale na rozumSilnější než chemoterapie: Bylinka na rakovinu, která vám roste přímo pod nosemCo se stane s vaším tělem, když začnete jíst denně dva hřebíčky

FreeGlobe.cz

Italská mafie vyměkla. Bere i homosexuály a syn jednoho z šéfů je...Kolik zatím stála válka proti terorismu peněz i životů?

ePortal.cz